מחשבון מדעי - מהן הפונקציות שמחשבון צריך לכלול?

מחשבון מדעי - מהן הפונקציות שמחשבון צריך לכלול?


כל מי שלמד מתמטיקה יודע כמה חשיבות יש למחשבון מדעי איכותי. המחשבון המדעי הוא מהציוד החשוב ביותר בלימודים ובמקומות עבודה, ועוזר לנו לחשב חישובים מסובכים ביעילות, כמעט בכל תחומי המתמטיקה. 


אבל איך בוחרים את המחשבון המתאים ביותר לצרכים שלנו מתוך כל הדגמים והאופציות? אנחנו פה עם המדריך המלא! 


איך בוחרים מחשבון מדעי?

כשבוחרים מחשבון חדש יש כמה קריטריונים שכדאי להסתכל עליהם:


  • פונקציונליות - בראש ובראשונה, עליכם לוודא המחשבון יענה על כל הצרכים שלכם וכולל את כל הפונקציות החשובות שאתם זקוקים להן. על הפונקציות נרחיב פה בהמשך, אבל כעת נגיד שמרבית המחשבונים המדעיים יעזרו לכם לחשב בעיות מתמטיות פשוטות, שברים, סטטיסטיקות, אלוגריתמים וכו', אך ישנם מחשבונים מורכבים, חכמים ומתקדמים יותר מאחרים, עם אופציות גרפיות שונות, לדוגמה מחשבון מדעי Casio FX991 EX
  • עמידות וזמינות - לעמידות יש חשיבות גדולה כשבוחרים מחשבון. כדאי לבחור במחשבון עם הגנה מפני אבק, עמידות למים, שעובד טוב בשמש וכן בעל כפתורים עמידים שהסימנים שלהם לא נמחקים ונשחקים אחרי כמה שימושים. כל הנ"ל חשובים במיוחד אם אתם עובדים בעיקר בחוץ, או רוצים שהמחשבון ימשיך אתכם שנים קדימה. ולא פחות חשוב להתייחס למקורות האנרגיה של המחשבון. בשוק ניתן למצוא מחשבונים הפועלים על סוללות רגילות, סוללות סולאריות ומומלץ לבחור במחשבון בעל הזנה משולבת של סוללות רגילות וסוללה סולארית.  
  • פיצ'רים - ישנם פיצ'רים נוספים שניתן למצוא בחלק מהמחשבונים המדעיים. ככל שיש יותר פיצ'רים, סביר להניח שמחיר המחשבון יהיה גבוה יותר, ולכן אתם צריכים לחשוב אילו פיצ'רים אתם באמת צריכים. בין הפיצ'רים אפשר למצוא אפשרות להכהות או להבהיר את המסך, מקום אחסון רב לשמירת חישובים קודמים, אפשרות לתרגום מהיר משברים למספרים עשרוניים, מסכים גדולים מהממוצע וכדומה.

  • הפונקציות שיש במחשבון מדעי מעולה


    מחשבון מדעי מעולה שמתאים כמעט לכולם צריך להכיל כמה פונקציות חשובות, ולבצע פעולות חישוב פשוטות עד מורכבות. בין הפונקציות החשובות ביותר שצריכות להיות לכם תוכלו למצוא:


  • פעולות פשוטות - כמו אפשרות לשברים מדומים, חישוב אחוזים, אפשרות לייצוג ערך מוחלט, מעבר פשוט בין רדיאנים ומעלות, המרה בין מידות זווית וכו'.
  • חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי - עם מחשבון מדעי איכותי אתם יכולים לחשב בקלות נגזרת בנקודה, וכן למצוא ולחשב אינטגרלים. 
  • פתרון משוואות - המחשבון צריך לאפשר לכם לפתור משוואות בקלות, גם אם יש שניים או שלושה נעלמים, וכן גם משוואה ריבועית.
  • וקטורים - מחשבונים מדעיים צריכים לכלול אופציה להגדרת וקטורים ולחישוב וקטורים באופן פשוט ויעיל. 
      • פונקציות פיננסיות - כולל את החישוב בלאי ופחת, ירידת ערך, רווח שולי, אחוז שיעור שנתי, רגרסיה וסטייה ועוד. 
  • שמירה ואחסון - שמירה ואחסון של משתנים וערכיהם, וכן אחסון של תוצאות חישוב שונות לשימוש עתידי.

  • בחרו את המחשבון לפי הצרכים שלכם

    בסופו של דבר, עליכם לבחור מחשבון מדעי שמתאים לצרכים המדויקים שלכם - תלמיד שעולה לכיתה י' ומחפש מחשבון לפני חזרה לבית ספר זקוק למחשבון שונה מסטודנט להנדסה, שזקוק למחשבון שונה מאדם שעובד במשרד רואי חשבון. הראשון זקוק למחשבון מדעי בסיסי שיאפשר לו ללמוד את כל הפונקציות השונות, בעוד השני זקוק למחשבון מורכב ולעתים גם גרפי, שיציג לו גרפים, קואורדינטות ונוסחאות מסובכות ברזולוציה גבוהה ויאפשר לו לחשוב פונקציות מורכבות במהירות. השלישי יזדקק כנראה למחשבון מדעי פיננסי כחלק מציוד משרדי, שיעזור לו לבצע פעולות פיננסיות כמו חישוב ערך השוק והוצאות פחת. 


    מחשבונים מדעיים אצלנו בקרביץ'!

    קרביץ, הרשת הישראלית לכלי כתיבה וציוד משרדי, מציעה מגוון של דגמי מחשבונים מדעיים מתקדמים המתאימים לתלמידים לקראת חזרה לבית ספר, לסטודנטים ולאנשי מקצוע. את המחשבונים ניתן למצוא בסניפים או להזמין דרך האתר, ואנחנו נשמח לעמוד לרשותכם לכל שאלה או התייעצות עד מציאת המחשבון המושלם!

    בחזרה לבלוג